Tahniah MPM UTM batalkan KONSERT di UTM


Tahniah MPM UTM kerana berjaya menghalang konsert.Mereka telah berjumpa dengan PM Dr. Abd Rahman, Pengarah Equin dan En. Azam Samsudin untuk berbincang tentang isu the times, battle band dan rumah hantu. Hasil perbincangan dan resolusi 

1) Battle of the band akan dibatalkan dan diganti dgn unit kebudayaan utm.
2)The times diteruskan ke...rana mengambil kira perjanjian yang telah dibuat. Tetapi pemisahan antara penonton lelaki dan perempuan akan dibuat. Kawalan agar the time menurut adab etika juga akan dilaksanakan serta akan dikawal oleh RELA dan keselamatan UTM.
3) Rumah hantu telah di set up dan juga tidak dapat dibatalkan. tetapi mendapat persetujuan agar tidak berlaku percampuran lelaki dan perempuan.kami dimaklumkan tiada orang yang bertugas menjadi hantu tetapi hanyalah audio dan visual seram.

Pandangan Peribadi:-
saya merasakan konsert The Times itu perlu dibatalkan juga, kerna pihak mereka sendiri yang salah dari awal terlebih dahulu iaitu tidak merujuk pada pusat Kebudayaan UTM terlebih dahulu. Bila bertemu antara hak manusia dan hak Agama Islam, semestinya hak Agama Islam perlu ditegakkan terlebih dahulu. Jika benar The TImes nk ikut adab dan tatacar Universiti, rambut ahli band mereka semua nak kena potong r, dan pakaian pun xleh nk pelik2 punya. (mengikut peraturan pemakaian dalam UTM )
=)


0 comments: